Het bestuur van de stichting bestaat uit:
Arie Ruitenbeek
voorzitter
(aruitenbeek@autorensportvrienden.nl)
Arie Ruitenbeek (27-02-1957) werd in zijn jeugd binnen het gezin al direct met de racerij in aanraking gebracht. In de jaren zestig als jonge toeschouwer bij ontelbare nationale en internationale
kartraces en later als fan en hulpje van vader Gerrit Ruitenbeek, die tijdens de Paasraces in 1968 als ex-karter zijn debuut maakte in de standaard toerwagens met een Opel Kadett. In 1977 reed Arie zelf zijn eerste race met een Simca Rally 2, met vader Gerrit als zijn monteur en begeleider. In 1979 volgde de eerste Nederlandse titel met een Rallye 3 van hetzelfde merk, waarna in 1980 de stap naar Formule Ford 1600 volgde. Racen met open wielen bleek toch wel een ander vak, want tijdens de eerste race werd de Hawke DL 19 behoorlijk kort gereden, waardoor het grootste deel van het seizoen verloren ging. Beter ging het met de toerwagens. Na drie seizoenen Toyota Corolla Trophy volgde de stap naar Groep N met een BMW 325i. Als rijder van BMW Nederland/DNRT werd de titel binnen gehaald na een spannende strijd met Jeroen Hin en zijn Mercedes-Benz 190 2.3-16.
Met een Ford Sierra Cosworth werd in 1987 de actieve autosport loopbaan beëindigd, want inmiddels lonkte een uitdagende job als manager autosport bij BMW Nederland. Sindsdien is BMW beroepsmatig onlosmakelijk aan Arie verbonden gebleven. Momenteel is hij commercieel directeur bij Dusseldorp Automotive, een van de grotere BMW dealerbedrijven in Nederland.
Bestuurlijk is Arie tijdens en na zijn actie race carrière ook actief geweest. Aanvankelijk als bestuurslid en voorzitter van de NAV en later als bestuurslid en voorzitter van de KNAF. Samen met Fred van Putten is Arie initiatiefnemer van KNAF Talent First, dat in het nieuwe millennium jonge karters als Ho-Pin Tung en Giedo van der Garde de eerste autosport ervaring liet opdoen.
Johan Beerepoot,
plaatsvervangend voorzitter, tevens tweede secretaris
(jbeerepoot@autorensportvrienden.nl)
Voormalig directeur van de CENAV (Circuit Exploitatie Nederlandse Autorensport Vereniging). Johan Beerepoot (11 maart 1939) werd op 1 januari 1970 NAV secretaris, was van 1970-1975 secretaris van het Europees Kampioenschap Toerwagens. Hij was afgevaardigde bij de internationale organisatie van permanente circuits (AICP). Samen met Ben Huisman nam hij het initiatief voor de ingrijpende renovatie van het Zandvoortse circuit (1972-1973). In combinatie met de Historische Auto Ren Club organiseerde hij races voor historische raceauto’s op Zandvoort. Ook richtte hij de CENAV-rensportschool op en zorgde voor de wederopstanding van het Racing Team Holland in 1978. In oktober 1981 stelde Beerepoot zijn functies in de autosport ter beschikking.
Gerard Pos,
eerste secretaris
(gjpos@autorensportvrienden.nl)
Gerard Pos (3 juni 1945) is vanaf de Grand Prix van 1965 in de Zandvoortse race-organisatie actief. Aanvankelijk bemanden Dave Lioni en hij gedurende vele jaren gezamenlijk het wedstrijdsecretariaat, later werd hij zelf wedstrijdsecretaris. Als zodanig maakte hij deel uit van het NAV Organisatiecomité. In 1974 werd hij secretaris van het NAV-bestuur, als opvolger van Ed Swart. Gerard was voor de NAV ook afgevaardigde in de KNAC-Sportcommissie. Verder was hij toen penningmeester in het OCA-bestuur. Ook heeft hij in dezelfde periode enige tijd meegewerkt op het wedstrijdsecretariaat van de Rallycross in Valkenswaard. In het dagelijks leven was Gerard werkzaam als jurist op het Ministerie van Sociale Zaken. Eind jaren zeventig heeft hij een punt gezet achter zijn verschillende autosportfuncties. Opvolger in het NAV-bestuur en als wedstrijdsecretaris werd toen Wim Vreeken.
Han (J.W.) Akersloot,
penningmeester
(hakersloot@autorensportvrienden.nl)
Han Akersloot (04-06-1945) kwam als jongetje al op het Circuit van Zandvoort en reed zijn eerste race in de Austin Mini van zijn broer Tijn in 1963, een jaar later in een Ford Cortina GT, en in 1966 werd het “full-out”racen vanuit Cambridge met John Aley Racing Ltd. met Mini Coopers op de Engelse en Europese circuits. In de jaren ’68 werd dat het bekende Frami Racing met Frans Lubin in de Ford Mustang, Ford Escort T/C en Cortina Lotus, vervolgens raakte hij verbonden aan de bekende Anti-slip school van Rob Slotemaker en kwam onder contract van de Ford fabriek voor de Escort T/C. In 1970 wist hij voor het D.N.R.T. in de Alfa Romeo Gta van de AR importeur het eerste en enige Algemeen Kampioenschap te behalen. De jaren daarna volgden de kampioenschappen met de bekende SONY gesponsorde Escort BDA’s en de fraaie Ford Capri’s van het Nederlandsche Middenstand Bank Racing Team.
Vanaf 1975 is Han werkzaam bij Renault NL. als manager Public Relations/Pers en daarbij zet hij ook de organisatie op van de Coupe Renault 5 wedstrijden, met als hoogtepunt de Renault 5 turbos’en Alpine’s. In 1987 trad hij in dienst van de A.R.M. Groep als directeur van het mooie merk Lancia. In 1993 kwamen alle Italiaanse merken onder de vlag van Fiat Auto en werd Han verantwoordelijk voor het merk Alfa. Na zijn pensionering in 2008 is hij als consultant actief voor diverse auto-gerichte ondernemingen. Han heeft diverse bestuursfuncties in de golfsport en andere sportieve-exclusieve genootschappen in de regio Kennemerland, plus gelukkig nog wat tijd om een klassieke rally te rijden met een AR 1750 GTV, Lancia Beta Coupé of Porsche 911.
Machiel Kalf
Bestuurslid
(mkalf@autorensportvrienden.nl)
Voor Machiel Kalf (31 juli 1950) geldt: techniek is de rode draad door mijn leven. Raakte verslingerd aan de 50cc racerij. Jamathi was het dream team. Door een toeval kwam ik op het spoor van het automerk Morgan. Het ambachtelijke, met de hand gebouwde sportwagentje uit Malvern (UK) sprak mij enorm aan. Bezat er in de loop der jaren verschillende en won talloze Morgan concoursen met diverse zelf gerestaureerde Morgans. Vooral in The UK. In 1979 werd ik door Wim Oude Weernink gevraagd om in het HARC bestuur toe te treden. Sindsdien altijd bij de HARC betrokken gebleven. Regelde alle Morgan races in Nederland. Zowel 3 als 4 wielers. Raakte betrokken bij Concours Het Loo. Werd jaren voorzitter van de jury. Ondertussen verdiepte ik mij al jaren in de historische autosport, vooral eind jaren 50 en de jaren 60 werden uitgediept. Mijn archief is inmiddels uniek. De HARC en de historische autosport bleven belangrijk. Was betrokken bij de eerste HGP en hoop er nog vele mee te maken. Mijn beroep: docent horloge techniek. Stond 31 jaar voor de klas in het MBO onderwijs. Publiceerde ontelbare artikelen over horloges in talloze bladen. Schreef samen met een collega de schriftelijke cursus uurwerktechniek “de Tijdmeester”.