Bestuur

NAV Bestuur

Arie Ruitenbeek

Voorzitter

Arie Ruitenbeek (27-2-1957) werd in zijn jeugd binnen het gezin al direct met de racerij in aanraking gebracht. In de jaren zestig als jonge toeschouwer bij ontelbare nationale en internationale

kartraces en later als fan en hulpje van vader Gerrit Ruitenbeek, die tijdens de Paasraces in 1968 als ex-karter zijn debuut maakte in de standaard toerwagens met een Opel Kadett. In 1977 reed Arie zelf zijn eerste race met een Simca Rally 2, met vader Gerrit als zijn monteur en begeleider. In 1979 volgde de eerste Nederlandse titel met een Rallye 3 van hetzelfde merk, waarna in 1980 de stap naar Formule Ford 1600 volgde. Racen met open wielen bleek toch wel een ander vak, want tijdens de eerste race werd de Hawke DL 19 behoorlijk kort gereden, waardoor het grootste deel van het seizoen verloren ging. Beter ging het met de toerwagens. Na drie seizoenen Toyota Corolla Trophy volgde de stap naar Groep N met een BMW 325i. Als rijder van BMW Nederland/DNRT werd de titel binnen gehaald na een spannende strijd met Jeroen Hin en zijn Mercedes-Benz 190 2.3-16.

Met een Ford Sierra Cosworth werd in 1987 de actieve autosport loopbaan beëindigd, want inmiddels lonkte een uitdagende job als manager autosport bij BMW Nederland. Sindsdien is BMW beroepsmatig onlosmakelijk aan Arie verbonden gebleven. Momenteel is hij commercieel directeur bij Dusseldorp Automotive, een van de grotere BMW dealerbedrijven in Nederland.

Bestuurlijk is Arie tijdens en na zijn actie race carrière ook actief geweest. Aanvankelijk als bestuurslid en voorzitter van de NAV en later als bestuurslid en voorzitter van de KNAF. Samen met Fred van Putten is Arie initiatiefnemer van KNAF Talent First, dat in het nieuwe millennium jonge karters als Ho-Pin Tung en Giedo van der Garde de eerste autosport ervaring liet opdoen.

Jaap Bokhoven

Vice Voorzitter en Secretaris

Jaap Bokhoven (11-7-1957) kwam op jonge leeftijd al regelmatig via allerlei omwegen op het circuit. Daadwerkelijk de liefde voor de racesport omzetten in de praktijk, zat er toen nog niet in. Verder dan enkele deelnames aan kleine slalom evenementen in de regio met een oude VW Kever , kwam het niet. Uiteraard werd er toen omwille van de leeftijd pseudoniem ingeschreven. In de familie was er geen affiniteit met de snelheidssport, zodat pas na de studie daadwerkelijk het racestuur kon worden vastgepakt. In het eerste seizoen 1984 werd al direct de titel Rookie of the year met een oude Crossle Formule Ford 1600 aan hem uitgereikt.  De passie voor de Formule Ford bleef ook in de jaren daarna, wat resulteerde in 1986 in een eerste Nederlandse- en Benelux titel . Voor Nederland eveneens in 1986 met de FF1600 mogen uitkomen in de Race of Champions,  in het voorprogramma van de F1 Grand Prix op Brands-Hatch. In 1987 werd de tweede Nederlandse- en Benelux titel behaald in de Formule Ford 2000 klasse. In 1990 deelgenomen aan het toenmalige Duitse  DTT toerwagen kampioenschap met een Opel Kadett GTE, waarin o.a. pole position werd behaald tijdens de 24 uur van Nürburgring.   In het dagelijkse leven is Jaap altijd ondernemer geweest met diverse eigen bedrijven in de bouw- en vastgoed sector. Verder ook bestuursfuncties bekleed in diverse maatschappelijke organisaties. Gedurende vele jaren wordt actief de wielren- en bergsport bedreven. Hoogtepunt was de beklimming van de Mera Peak (6476m) in Nepal.

Han (J.W.) Akersloot​

Penningmeester

Han Akersloot (4-6-1945) kwam als jongetje al op het Circuit van Zandvoort en reed zijn eerste race in de Austin Mini van zijn broer Tijn in 1963, een jaar later in een Ford Cortina GT, en in 1966 werd het “full-out”racen vanuit Cambridge met John Aley Racing Ltd. met Mini Coopers op de Engelse en Europese circuits. In de jaren ’68 werd dat het bekende Frami Racing met Frans Lubin in de Ford Mustang, Ford Escort T/C en Cortina Lotus, vervolgens raakte hij verbonden aan de bekende Anti-slip school van Rob Slotemaker en kwam onder contract van de Ford fabriek voor de Escort T/C. In 1970 wist hij voor het D.N.R.T. in de Alfa Romeo Gta van de AR importeur het eerste en enige Algemeen Kampioenschap te behalen. De jaren daarna volgden de kampioenschappen met de bekende SONY gesponsorde Escort BDA’s en de fraaie Ford Capri’s van het Nederlandsche Middenstand Bank Racing Team.

Vanaf 1975 is Han werkzaam bij Renault NL. als manager Public Relations/Pers en daarbij zet hij ook de organisatie op van de Coupe Renault 5 wedstrijden, met als hoogtepunt de Renault 5 turbos’en Alpine’s. In 1987 trad hij in dienst van de A.R.M. Groep als directeur van het mooie merk Lancia. In 1993 kwamen alle Italiaanse merken onder de vlag van Fiat Auto en werd Han verantwoordelijk voor het merk Alfa. Na zijn pensionering in 2008 is hij als consultant actief voor diverse auto-gerichte ondernemingen. Han heeft diverse bestuursfuncties in de golfsport en andere sportieve-exclusieve genootschappen in de regio Kennemerland, plus gelukkig nog wat tijd om een klassieke rally te rijden met een AR 1750 GTV, Lancia Beta Coupé of Porsche 911.

Machiel Kalf​

Bestuurslid

Voor Machiel Kalf (31-7-1950) geldt: techniek is de rode draad door mijn leven. Raakte verslingerd aan de 50cc racerij. Jamathi was het dream team. Door een toeval kwam ik op het spoor van het automerk Morgan. Het ambachtelijke, met de hand gebouwde sportwagentje uit Malvern (UK) sprak mij enorm aan. Bezat er in de loop der jaren verschillende en won talloze Morgan concoursen met diverse zelf gerestaureerde Morgans. Vooral in The UK.  In 1979 werd ik door Wim Oude Weernink gevraagd om in het HARC bestuur toe te treden. Sindsdien altijd bij de HARC betrokken gebleven. Regelde alle Morgan races in Nederland.  Zowel 3 als 4 wielers. Raakte betrokken bij Concours Het Loo. Werd jaren voorzitter van de jury. Ondertussen verdiepte ik mij al jaren in de historische autosport, vooral eind jaren 50 en de jaren 60 werden uitgediept. Mijn archief is inmiddels uniek. De HARC en de historische autosport bleven belangrijk. Was betrokken bij de eerste HGP en hoop er nog vele mee te maken.  Mijn beroep: docent horloge techniek. Stond 31 jaar voor de klas in het MBO onderwijs. Publiceerde ontelbare artikelen over horloges in talloze bladen. Schreef samen met een collega de schriftelijke cursus uurwerktechniek “de Tijdmeester”.

Gareth Rees

Bestuurslid

Gareth Rees (19-2-1956) is geboren in Hornsey in het noorden van de stad Londen, toevallig in dezelfde gemeente waar Colin Chapman tegelijkertijd begon met de productie van Lotus raceauto’s. In 1963 verhuisde de familie Rees naar Kent, slechts op 10km afstand van Brands Hatch. Sinds zijn eerste bezoek aan een autorace, werd de 10-jarige Gareth besmet met een ongeneeslijke passie voor alle vormen van autosport. In 1981 stuurde zijn werkgever hem op basis van een tweejarig contract naar een vestiging in Alkmaar (NL) . Je kan je wel voorstellen dat de Nederlandse taal zich toen voornamelijk ontwikkelde door het bestuderen van het tijdschrift “AutoRenSport”. Nadat Gareth daarin een advertentie zag staan van de CENAV Dutch Racing School op Zandvoort, heeft hij zich ingeschreven voor de wintercursus. Voor hij het wist, had hij zijn racelicentie behaald en begon in 1982 in de formule Ford klasse te racen, met een Royale RP26 in het Nederlands- en Benelux kampioenschap. Zes jaar lang heeft Gareth vervolgens FF1600 geracet, met als beste resultaat een vierde plaats in 1984 in het Nederlands Kampioenschap.

In dezelfde periode maakte Gareth een grote carrière stap door van werkgever te wisselen naar Nissan Europe HQ in Amsterdam. Gedurende 36 jaar heeft Gareth bij Nissan verscheidene functies bekleed op het gebied van After Sales, Vehicle Sales & Marketing en Finance in Japan, Rusland en Frankrijk. In 2015 keerde hij terug naar Nederland als After Sales Director bij Nissan Benelux. Sinds 2021 geniet Gareth van zijn pensioen en is een regelmatige bezoeker van diverse autosportevenementen, variërend van racing tot rallying en hillclimbs. En nooit zonder zijn camera!

Wilma Beerepoot​

Secretaris

Wilma G. Beerepoot-Harder (19-4-1951)

Geboren en getogen in Zandvoort dus altijd heel veel meegekregen van de autoraces en de Grand Prix. In 1976 tm 1981 diverse promotie werkzaamheden verricht voor het circuit zowel in Nederland als ook in België en Duitsland. Van 1998 tm 2017 met en voor vluchtelingen gewerkt. In 2017 tot en met 2023 op de achtergrond meegewerkt aan de administratie van de NAV en assistentie verleend in de VIP-lounges tijdens de evenementen op het circuit.  Vanaf november 2023 in het bestuur van de NAV.